۴۸ کانون فرهنگی هنری تا پایان سال جاری تاسیس می شود 
۴۸ کانون فرهنگی هنری تا پایان سال جاری تاسیس می شود 

۴۸ کانون فرهنگی هنری تا پایان سال جاری تاسیس می شود 

مجید خوبی زاده گفت:  از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور امسال سهمیه تاسیس ۴۸ کانون فرهنگی هنری به جنوب کرمان داده شده که باید تا پایان سال جاری تاسیس شوند.
شناسه خبر : 1001402 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۱۶

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از مجوز کانون های جدید تاسیس خبر داد و گفت: از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور امسال سهمیه تاسیس ۴۸ کانون فرهنگی هنری به جنوب کرمان داده شده که باید تا پایان سال جاری تاسیس شوند.

 



مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با بیان این مطلب که سهمیه تاسیس کانون ها ماهانه داده می شود، افزود: در همین راستا ماهانه سهمیه تاسیس ۸ کانون فرهنگی هنری داده می شود.





 وی بیان کرد: در نظر داریم از ظرفیت مدیران کانون ها برای شناسایی مساجدی که توانمندی تاسیس کانون فرهنگی هنری دارند، استفاده کنیم به صورت که پس از شناسایی این مساجد متولیان آنها را به معرفی می کنند تا ما به این مساجد مجوز تاسیس کانون دهیم.





خوبی زاده اضافه کرد: یکی از برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در راستای اجرای اساسنامه جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور که با جدیت پیگیر آن هستیم، صدور مجوز الکترونیکی کانون های فرهنگی هنری مساجد است.





مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: در جنوب کرمان قریب ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد فعالیت دارند که به همین منظور تاکنون تعدادی از این کانون ها با مراجعه به بخش کاربری کانون در سامانه بچه های مسجد اقدام به ثبت اطلاعات خود کرده و مجوز الکترونیکی دریافت کرده اند.




وی با اشاره به این که اولویت صدور مجوز الکترونیکی کانون ها بر اساس امتیازات آنها در سامانه بچه‌های مسجد است، اظهار کرد: برخورداری کانون از ۲ هزار امتیاز، شرایط سنی مدیران که می بایست بین ۱۸ تا ۵۰ سال باشد، دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس، ثبت حداقل ۲۰ عضو برای کانون های شهری و ۱۰ عضو برای کانون های روستایی در سامانه، بارگذاری مدارک، داشتن امام جماعت و تکمیل اطلاعات ارکان کانون از جمله شرایط اخذ مجوز الکترونیکی است.




خوبی زاده یکی از مزیت های مجوز الکترونیکی کانون ها را تسریع در روند صدور آنها برشمرد و ادامه داد: خوشبختانه سامانه بچه های مسجد بستری را فراهم کرده تا کانون ‌ها بتوانند از طریق فضای مجازی موارد اداری مربوطه را پیگیری کرده و در نهایت رفت و آمد آنها به مرکز استان به حداقل می رسد.




مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در خاتمه یادآور شد: تا پیش از این صدور مجوز کانون ها روندی زمانبر بود.
 

پایان پیام/ 586